Medelhavet! 

Framgång trodde jag

2009-03-17

I dag har jag monterat 62 slangklämmor och lika många anslutningar med ibland flera olika gängor. Det är lite kul att leka rörmokare när Niclas skickat med precis rätt saker. Ett tag trodde jag att jag hade alldeles för mycket med mig men allt har gått åt. När jag glad i hågen trots alla blåmärken och trasiga fingrar lyckades slå på tryckvattnet, hörde jag att det pyste inne på toaletten, och pumpen fortsatte att gå. Jag slog av den och försökte hitta läckan, men allt var blött där inne, så jag lossade filtret och lade ut det på golvet. Startade sedan pumpen igen och halva båten blev blöt invändigt. Hela filterhuset var sprucket vilket inte syntes förrän det blev belastat. Det går inte att konservera med glycol eftersom kolet inte klarar detta. Därför hade det frusit sönder under vintern. Marcus som jag köpt det hela av verkar var en sjyst människa och tar på sig det hela så allt löser sig.

I slutet av veckan kommer jag att försöka ta mig hem för att avlämna den lånade bilen. Jag är orolig för att den inte går hela vägen hem eftersom ett hjullager håller på att ge upp. Det låter hemskt men förhoppningsvis går det.  Det är ju en FORD så det kanske stämmer att det betyder Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen. På Jamaica läste man det baklänges och då betydde det Drivers Return On Foot. Jag skiter i vilket bara den går hela vägen hem utan att jag behöver slita på skorna.

Jag har det årligen återkommande problemet att inför skattemyndigheten förklara varför jag inte skickat in allt jag tjänat utan behållit en del för egen räkning. Det är inte alltid så lätt att föklara för någon som inte vill förstå. Jag har tyvärr förmågan att spendera en del pengar på egen hand och ibland blir jag hungrig utan svenska statens vetskap. 

Utöver detta har jag lite andra affärer att ordna upp eftersom det troligen tar ett bra tag innan jag kommer hem igen.

Det är nu jag behöver lite support från er läsare. Jag skall slussa uppför mot Strasbourg och slussarna liknar Göta Kanal. Problemet är att de är automatiska vilket innebär att man startar slussningen  själv via en hävstång. Den befinner sig ibland på motsatta sidan mot där jag förtöjt. Jag vill om möjligt hålla mig på styrbordssidan eftersom min propeller vrider aktern åt det hållet när jag lägger i backen. Det är nu det skulle vara bra med ytterliggare en person ombord. Om du står för din resa så delar vi på maten. Resten står jag för!! '

Försök hitta en billigare semester den som kan!!!