Nytt år nya möjligheter!

Nu är hösten här!

[count]

2022-09-01

220901 Ny utflykt i en blank bil! Åker själv till en camping jag inte hört talas om tidigare. Den ligger öster om Söderköping och heter Örnvikens camping. Ett ställe under uppbyggnad och nu finns ställplats, camping, clamping, båthamn och ett a4ntal platser för camping med egen tomt. Ett lugnt och trevligt ställe där det mesta finns.

220902 Jag kör vidare söder ut till Västervik och ställer mig på Barlastudden. Äter kräftor idag igen.

220903 Det är sportbilsdag här och det kommer många fina bilar bla Ronnie Petersons March F1. Det körs också en tävling som går ut på att köra 2 åk på så lika tid som möjligt.

220904 Kör hemåt lugnt och försiktigt. Hemme blir jag plötsligt riktigt sjuk, kroppen värker, jag fryser så jag skakar, spyr och näsan rinner. Kryper ner i sängen före 8. Vaknar vid 24 och känner mig lite bättre men det blir en lång natt.

220905 Känner mig mycket bättre och börjar med att lämna blodprov innan jag får 5:e Covidsprutan. Resten av dagen går åt till rehabilitering och i kväll känns det betydligt bättre.

220906 Efter att ha nämnt mitt sjukdomssymtom för 2 andra säger båda att det är Corona och att de båda råkat ut för det. Jag har varit hos sjukgymnasten i dag igen och konstaterat att knådandet inte hjälper ett dugg. Vi har kommit överens om ett övningsprogram som vi skall testa. Det är en form av träning enligt ett program vi gemensamt lagt upp. Blir spännande.

220907 Dagen går åt till tvätt av klädsel i husbilen. Det är inte helt enkelt med alcantara som ändrar färg när man vidrör det från olika håll. Har också fått en gasolslang tillverkad och utbytt då den hade fått torrsprickor.

220908 Idag har kroppen fått sig en omgång hos Jonas. Hoppas och tror det är lösningen på ryggproblemen. Vi får se! Därefter tog jag husbilen till Ljung där jag står ihop med 2 andra. I morgon skall jag ut i skogen på Prästomta.

220909 Åker och tittar på 2 av de sträckor som skall köras i morgon. Sedan lunch i Brunneby. Därefter tillbaka till skogen för att hitta ett bra övernattningsställe. Lugn kväll framför tv:n.

220910 Promenad ut i skogen för att titta på några som har bråttom. Tyvärr är det inte så många utan några verkar vara turister. Till andra åket börjar det regna men det gör inget när man kan sitta inomhus. När det är slut kör jag de 2 milen till ställplatsen i Borensberg där jag tar kväll.

220911 Kör hemåt och lämnar hb. Tar med Margitha ut på middag.

220912 Lugn fm innan jag går till Jonas för att bli plågad och få lite träningsvärk. Vissa övningar är riktigt jobbiga, som de skall vara.

220913 Inte mycket blir gjort. På em ett besök hos BMW verkstan i Linköping för att få reda på ett litet fel som visar sig ibland. De kan inte bättre än vi på vår verkstad, så inget resultat.

220914 Ibland har man rätt att bli F-B! I okt-nov förra året anmälde jag en skada till fb och verkstad. Jag har under de sista månaderna ringt och frågat när delarna kommer. Svaret är bara att det är lång leveranstid! Idag ringde jag de som skall leverera och fick då veta att deras agentur gick ut i mars så de kan inte leverera! Jag åkte då till verkstaden och frågade vad som händer. Han var helt ovetande och tog fram beställningen, daterad 20220322! Jag beställde jobbet ca 6 mån tidigare! Eftersom han visste att det var lång lev tid väntade han med beställningen! Samma iq som en fisk! Får se hur han löser det!

220915 Gjort lite småfix som jag skjutit på länge vilket avslutades med ett besök hos frisören. Annonserat ut personbilen, får se om den blir såld.

220916 Gör en massa småfix, betalar fakturan på väg och färjeavgifter från Norge. Lite träning hos Jonas innan jag kör söderut för att hamna i Målilla. Står bra vid deras hembygdsgård.

220917 Flyttar till parkeringen vid banan. Under dagen fyller det på med mycket publik. Blir en kul tävling på en fantastiskt fin bana. Bäste svensk Fredrik Lindgren slutade 2:a i finalen.

220918 Kör hemåt via Kisa, Österbymo och Tranås. Tar med Margitha ut på middag.

220919 Börjar med ett pass hos Jonas för att mjuka upp kroppen. Därefter ett besök hos Kåres bilriktning som för 1 år sedan åtog sig att fixa en skada på husbilen. Det tog till i mars innan delarna beställdes, på fel ställe. Han lovade att ringa mig före kvällen med besked. Givetvis har han inte ringt. Vidare åtgärder i morgon.

220920 Åker till Kåres och frågar varför han inte ringde igår. Svaret var samma som varje gång jag frågat, annat kom emellan! Jag begärde då att få de delar han demonterade för 1 år sedan och det fick jag utan disskussion. Jag åkte sedan direkt till ett annat företag som jag bara hört gott om. HG:s ligger bara 300m bort. Hoppas att jag hört rätt, men blir mottagen på ett helt annat sätt.

220921 Idag blir inte mycket av värde gjort. Tankar husbilen så den är klar tills i morgon. Dammsuger personbilen, det är kul med svarta mattor!

220922 Först ett besök på firman i vanlig ordning. Måste ju kolla att de sköter sina plikter. Därefter ett besök hos Jonas för lite misshandel av kroppen. Sedan husbilen mot Valdemarsvik, Margitha har åtagit sig jobb i morgon så jag blir ensam. Fin kväll med kanonväder!

220923 Fint väder så det går bra att sitta ute. Slöar hela dagen.

220924 Flyttar mig 4 mil till Stegeborg. Hade tänkt gå ut och äta i kväll men köket renoveras så det är stängt. Får väl försöka hitta på något själv.

220925 Det blev inte så mycket mat fixat men några GT lindrar hungern. Idag har jag kört mot nv och i Norsholm inhandlades lite mat. Fortsatte via Berg till Borensberg. Tar en lugn em med lite vin i växlande väder, ibland sol och ibland regn. Blir lite hemgjord mat på kvällen. Får också ett rejält ryggskott.

220926 Inte kul med ont i ryggen men det måste gå. Efter mycket krångel kommer jag iväg hemåt. Kan nästan inte ta mig ur bilen.

220927 Usch vilken natt! Otroligt ont i ryggen, får nog bli sjukhuset idag.

Där kollar de som vanligt lite försiktigt och sedan får jag en mugg med piller skall ner. Får sedan vänta 1 tim på ett recept och sedan åka hem. Det blir lite bättre under dagen men har fortfarande rejält ont.

220928 Ännu en djävulsk natt med värk och utan sömn. Ambulans till Motala och hela dagen mycket olika experiment bla med röntgen. Får med nöd åka hem på kvällen.

220929 Sömn, vad är det? Klart överreklamerat, eller inte! Mår inte bra och försöker sova i en trädgårdsstol där jag kan sitta och sova.

220930 Åker till hjälpmedelsverkstan för att få väst utprovad som skall stödja ryggen. Tycker den fungerar sådär. Åker också till HVC för att få kateter insatt eftersom ryggen tydligen påverkar urineringen. Jag börjar också vara allmänt trött eftersom sömnen i stolen går mindre bra.